موفقيت در بازار دوربين مدار بسته: بازار دوربين مدار بسته بازار بزرگي است كه تا ۴ سال
قبل يك بازار در حال رشد به شمار مي رفت اما امروزه دوران رشد خود را پشت سرگذاشته و
با ثبات تر شده است. البته سيل افراد تازه وارد به اين بازار هنوز متوقف نشده و اين
موضوع رقابت را براي بسياري از فعالان سخت كردخ است. در اين مطلب ميخواهيم در
رابطه با نحوه كار دقيق در بازار دوربين مدار بسته بيشتر صحبت كنيم. رقابت بيشتر يعني
شرايط سختر زماني كه در هر بازاري رقابت افزايش مي يابد، به خودي خود عده اي از افراد
فعال در اين بازار كسب و كار خود را افزايش مي دهند. تمركز شما بايد بر روي عملكردي
موثرتر باشد تا بتوانند كسب و كار خود را در دوره سخت بازار حفظ كنيد. موثر عمل كردن
اصول كلي خاصي دارد كه در اين مطلب در مورد چند روش آن صحبت مي كنيم.
موثر عمل كردن
۱- دايره تخصص كار خود را مشخص كنيد يكي از اصول كلي فعاليت در هر كسب و كاري،
اجراي تخصصي آن است. سعي كنيد بازه فعاليت و محصولات خود را مشخص كنيد و
خارج از اين بازه فعاليت نكنيد. اين يعني مثلا مشخص كنيد تنها ميخواهيد در زمينه
فروش محصول يا نصب آن فعاليت كنيد. يا فقط بر روي دو برند مشخص از دوربين مدار
بسته كار ميكنيد. پريدن از شاخه اي به شاخه ديگر تمركز شما را بر روي هدف اصلي از
بين ميبرد و باعث ميشود در نهايت منفعت پاييني از همه آنها بدست آوريد. سعي كنيد
در بخش هايي فعاليت كنيد كه اطلاعات خوبي از آنها داريد و با مشكل كمتري در آن
روبرو هستيد.
گستره كار خود را افزايش دهيد
تخصص كار كردن به معناي كوچك بين بودن نيست. سعي كنيد زمينه هاي تخصصي
نزديك اما متفاوتي در بازار داشته باشيد. مثلا در كنار دوربين مدار بسته بر روي دستگاه
هاي دزدگير اماكن، سيستم اعلام حريق و فعاليت هاي نزديك ديگر هم كار كنيد. زمينه
هاي جديد را پيدا كرده و آنها را بصورت تخصص ياد بگيريد تا بتوانيد بيشتر و موثرتر
پروژه بگيريد. در بسياري از پروژه هاي امنيتي نياز به انجام همزمان چند خدمات وجود
دارد. سعي كنيد مواردي را انتخاب كنيد كه بهم نزديك و مرتبط باشند تا بتوانند براي يك
مشتري چندين بار كار كنيد.
بيشتر تلاش كنيد
طبيعتا در شرايط سخت بازار اولين گروهي كه حذف مي شوند افراد كم توان هستند. پس
بايد بيشتر كار كنيد. بازارهاي مدرن ديگر مبتني بر حضور در مغازه نيستند. شما نمي
توانيد تنها با نشستن در مغازه و دفتر خود مشتري جديد بدست آوريد. سعي كنيد از
تمام وقت هاي اضافه براي انجام فعاليت هاي تبليغاتي، آموزشي و تحقيق بازار استفاده
كنيد.
تبليغات چند گانه داشته باشيد
سعي كنيد تبليغات را در يك زمينه محدود نكنيد. روشهاي تبليغات هم بازه
زماني و دوره تاثير خاص خود را دارند. برخي روش ها فصلي هستند و
برخي پر هزينه. براي گرفتن بيشترين نتيجه بايد سعي كنيد از روش هاي
مختلف تبليغاتي بهره ببريد.
به بازارهاي جديدتر فكر كنيد
در طول فعاليت در زمينه دوربين دار بسته هميشه به بازارهاي جديد هم فكر كنيد. قرار
نيست شما تمام عمر خود را در يك بازار فعاليت كنيد. بازارهاي جذاب و پر سود هر روز در
حال ايجاد شدن هستند و افرادي در اين بازارها برنده اند كه سريع تر وارد آنها شده اند. در
كنار فعاليت در زمينه دوربين مدار بسته به بازارهاي جديد ديگر مثل توريسم، اي تي،
پوشاك و … هم فكر كنيد. با ديدن هر كسب و كارها آينده خوبي براي شما ايجاد كند.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید: