11 روش توليد محتوا براي كسب اعتبار در فضاي اينترنت
به راستي منظور افراد از داشتن اعتبار در فضاي اينترنت چيست ؟ آيا اين اعتبار در فضاي اينترنت ممكن است ،كه بازاريابان و صاحبان كسب و كار به دنبال اين اعتبار در فضاي اينترنت هستند و با رقباي خود در كسب اعتبار بالاتر به رقابت ميپردازند ؟ و با رعايت چه نكاتي ميتوان اين اعتبار را در فضاي اينترنت بدست آورد و ارتقا داد ؟
داشتن اعتبار در فضاي اينترنت بدين معني است كه شما نه تنها در فضاي اينترنت در موضوع خاص پيشرو و صاحب نظر هستيد بلكه شما انتشار دهنده ي آن موضوع خاص در ميان كاربران آنلاين خواهيد بود.دليلي نيز كه باعث مي شود شركت هاي مختلف به رقابت در اين خصوص بپردازند اين است كه موتورهاي جستجو و مشتريان فعلي اين موضوع را تشخيص دهند و در نتيجه مشتريان جديد و درآمد بيشتر از اين طريق بدست آورند.
يكي از ساده ترين راه ها براي ايجاد اعتبار در فضاي اينترنت توليد محتوا خواهد بود اما در توليد محتوا بايد به مواردي توجه نمود.

۱) محتوا با جنبه ي اطلاع رساني ايجاد كنيد.
يك روش بسيار عالي براي ايجاد اعتبار اين است كه محتوا را با هدف آموزش به افراد ايجاد كنيد. هنگامي كه افراد از آموزش هاي شما استفاده كردند و به نتيجه ي مطلوب رسيدند مجددا به وب سايت شما بر خواهند گشت و اين موضوع براي وضعيت اعتبار شما در موتورهاي جستجو مفيد خواهد بود.
۲) محتواي ويژه ايجاد كنيد.
سعي كنيد در مواردي توليد محتوا كنيد كه خود در آن مورد داراي علم كافي هستيد. درست است كه مخاطبان شما كاهش پيدا خواهند كرد اما به تدريج اعتبار و مخاطبان شما در آن زمينه ي خاص افزايش يافته و در آينده مي توانيد زمينه هاي بيشتري را تحت پوشش قرار دهيد.
۳) در مورد وقايع كسب و كار خود به روز باشيد و مطلب بنويسيد.
سعي كنيد در مورد وقايعي كه در صنعت مربوط به كسب و كار شما اتفاق مي افتد به روز باشيد و در اين خصوص مطلب بنويسيد و اين مورد را به ياد داشته باشيد كه موتورهاي جستجو به آن دسته از توليد كنندگان محتوا بهاي بيشتري مي دهند كه جزو اولين افرادي باشند كه به انتشار اخبار و وقايع مي پردازند.
۴) به زبان ساده بنويسيد.
سعي كنيد محتوا را به زبان ساده و قابل فهم بنويسيد.در صورت انتشار مطالب نامفهوم ممكن است مخاطبان خود را از دست بدهيد.
۵) نمونه هاي كاري را اطلاع رساني كنيد.
از مشتريان خود در ايجاد محتوا كمك بخواهيد بدين معني كه اقداماتي را كه براي رفع مشكل آنان انجام داده ايد به اطلاع ديگران برسانيد.
۶) همايش ها ، كنفرانس ها و كارگاه هاي آموزشي ترتيب دهيد.
ممكن است همه ي مشتريان شما از روش هاي اطلاع رساني يكسان ، استقبال نكنند و اطلاع رساني از طريق شنيدن را به خواندن ترجيح دهند پس سعي كنيد روش هاي اطلاع رساني در قالب همايش ، كنفرانس و يا كارگاه هاي آموزشي را نيز در دستور كار قرار دهيد.
۷) محتواي طولاني تر نيز بنويسيد.
علاوه بر مطالبي كه در وبلاگ و شبكه هاي اجتماعي منتشر مي كنيد سعي كنيد مطالب طولاني تر مانند نوشتن يك كتاب الكترونيكي ، راهنما هاي استفاده و مواردي ازاين نوع را نيز مد نظر قرار دهيد. چون اين گونه از محتوا قابليت دانلود توسط كاربران و اشتراك گذاري در شبكه هاي اجتماعي را خواهد داشت.
۸) در وبلاگ هاي ديگر نيز به عنوان مهمان مطلب بنويسيد.
با اين كار شما خود را به مخاطبان جديد معرفي مي كنيد و لينك هاي بازگشتي به وب سايت خود را افزايش مي دهيد و اعتبار خود را در ميان خوانندگان مقالات اينترنتي افزايش مي دهيد.
۹) لينك هاي بازگشتي به وب سايت خود را افزايش دهيد.
به منظور كسب اعتبار سعي كنيد تا جايي كه مي توانيد در وب سايت هاي معتبر لينك بازگشتي به وب سايت خود داشته باشيد. بدين معني كه اگر مطالب با ارزش منتشر كنيد وب سايت هاي ديگر ، لينك مطالب وب سايت شما را در وب سايت خود قرار مي دهند و بدين ترتيب رتبه وب سايت شما در موتورهاي جستجو افزايش خواهد يافت.
۱۰) در رسانه هاي اجتماعي فعال باشيد.
كاربران از طرق مختلف از مطالب وب سايت شما مطلع مي شوند. بعضي به وب سايت شما مراجعه مي كنند ، بعضي در خبرنامه وب سايت شما عضو مي شوند و بعضي نيز از طريق رسانه هاي اجتماعي به محتواي ايجاد شده توسط شما دسترسي پيدا مي كنند. پس سعي كنيد در بحث هاي مربوط به موضوعات مطرح شده در شبكه هاي اجتماعي مورد علاقه كاربران وب سايت خود شركت كنيد و در خصوص استفاده از شبكه هاي اجتماعي فعاليت لازم را داشته باشيد.
۱۱) يك منبع معتبر در ايجاد محتوا باشيد.
سعي كنيد در ايجاد محتوا از استفاده از مطالب غير ضروري و تبليغات محصولات وخدمات شركت هاي ديگر بپرهيزيد و تمركز خود را در ايجاد بهترين مطالب معطوف نماييد.
برچسب: ،