تفكر استراتژيكي در مورد محتوا
اگر بدون يك برنامه ريزي منظم و استراتژي صحيح اقدام به انتشار محتواي سايت خود كنيد متاسفانه در دراز مدت لطمه بزرگي به تجارت خود وارد ميكنيد ، اين اشتباه را بسياري از صاحبان سايت مرتكب مي شوند. اين را ميتوان با يك مثال ساده نشان داد كه چطور نداشتن استراتژي در بلند مدت مي تواند به شما آسيب برساند .
يكي از كارهاي كه مي توانيد در سايت خود انجام دهيد اين است كه: ايميل علاقمندان به سايت خود را جمع آوري كنيد و با استفاده از ابزارهاي موجود مانند فيدبرنر كاربران علاقمند خود را از آخرين اطلاعات سايت ،اطلاع رساني كنيد. . داستاني كه مي خواهم براي شما بگويم اتفاق واقعي است كه بر يكي از دوستان و وبلاگ نويس من افتاد. به پيشنهاد من سيستم فيدبرنر گوگل را در سايت خود نصب كرد. با توجه به علاقه اي كه دوست من به موضوع مورد نظرش داشت روزانه اطلاعات جديدي را در آن زمينه منتشر مي كرد. همه چيز خوب خوب پيش مي رفت تااينكه يك روز براي گسترش كار چند نفر نيز به تيم وي اضافه شدند و در شاخه هاي جديدي شروع به نوشتن كردند. اوايل كار همه چيز خوب پيش مي رفت اما بعد از مدتي هواداران پروپاقرص آن سايت كه در هر مطلب ديدگاه خود را مي نوشتند ديگر وارد سايت نمي شدند بسياري از آنان خود را از سيستم خبرنامه حذف كردند . دليل اصلي اين اتفاق اين بود كه صاحب اين سايت استراتژي مناسبي براي توليد محتوا در نظر نگرفته بود و باعث شده بود كاربراني كه علاقه مند به سايت هستند را از خود براند .در زماني كه محتوا مي نويسيد بايد به اين نكته دقت كنيد كه مخاطبي كه شما چه افرادي هستند امروز وبلاگ ها و سايت هايي موفق هستند كه در يك حوزه تخصصي فعاليت كرده و محتوا نويسي مي كنند .به همين دليل داشتن يك استراتژي براي محتوا نويسي بسيار مهم و حياتي است

استراتژي محتوا يعني تفكر استراتژيكي در مورد محتوا
تفكر استراتژيك يعني اينكه اجازه ندهيم هر فردي هر چه كه مايل بود را در هر زمان كه مي خواهد در سايت ارسال كنند. تمامي محتواي سايت شما بخشي از برنامه تجاري شما هستند استراتژي محتوي همچنين يعني :تطبيق محتواي سايت براي اهداف تجاري .
استراتژي محتوا همان چيزي است كه در دو مقاله قبلي در مورد آن صحبت كردم استراتژي محتوي يعني تمركز بر روي افرادي كه مي خواهيم با آن ها مكالمه اي حرفه اي داخل سايت داشته باشيم .
استراتژي محتوا يعني نظارت در تك تك محتوا
استراتژي محتوا نويسي يعني، پيام ها ، رسانه ها ، نحوه نوشتاري و سبك نوشتاري شما است .
براي اينكه بتوانيد يك استراتژي خوب براي توليد محتوا داشته باشيد ، ابتدا بايد به سؤالاتي نظير زير پاسخ دهيد :
•در هر بخش از محتوا مي خواهيد چه پيام هايي را منتقل كنيد و هر كدام از اين ها چه تأثيري بر هدف نهايي شما دارند ؟
•پيام هاي كليدي گروه يا شركت شما چيست ؟
•از چه رسانه هايي مي خواهيد استفاده كنيد ؟
•محتوا را از چه طريقي و با چه ابزارهايي منتشر كنيم ؟
محتوا تمام چيزي است كه داخل سايت شما براي مخاطب نمايش داده مي شود مانند :
•چارت ها و آمارها
•تصاوير گرافيكي
•متن
•جداول
•فرم ها
•فايل هاي صوتي
•فايلهاي پي دي اف
•ويدئو ها
•بلاگ ها
•انجمن
استراتژي توليد محتوا شامل تمامي كانال هاي ارتباطي مي شود
همواره به اين نكته توجه كنيد كه محتوا يعني ارتباط و مكالمه با مخاطب بنابراين اگر نتوانيد با مخاطب خودتان بخوبي مكالمه داشته باشيد و در صورتي كه نتوانيد ارتباط خوبي با آنان برقرار كنيد مطمئناً آن ها به سايت شما علاقه مند نخواهند شد .
اما در استراتژي محتوا نويسي مهم ترين بخش بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو يا سئو مي باشد . علاوه بر اينكه محتواي خودتان را براي مخاطب مي نويسيد بايد به گونه اي بنويسيد كه موتورهاي جستجو نيز بتوانند آن را به خوبي در كنند و ترافيك مورد نظر را در اختيار شما قرار دهند.
در مقالات بعدي در مورد نحوه نوشتن محتوايي كه گوگل را به سايت شما علاقه مند مي كند مي نويسيم.
برچسب: ،