ايجاد انگيزه در فروشندگان
اين روزها، برقراري ارتباط خوب هدف اصلي تنها يك بخش از سازمان نيست بلكه كل سازمان به آن نياز دارد. صرف نظر از عنوان شغلي و وظايف روزانه يك كارمند، وي نقش مهمي را در ايجاد تصوير عمومي و شهرت برند بازي مي كند. ممكن است كاركنان تان متوجه نباشند، اما آنها هر دفعه كه در رسانه هاي اجتماعي چيزي را منتشر مي كنند، درواقع ارزش ها، رسالت و اهداف شركت شما را ترويج و تبليغ مي كنند.
بنابراين مهم است كه به كاركنان جديد نشان دهيد كه وجود آنها بسيار ارزشمند است.
نقش فروشندگان
فروشندگان درك كاملي از زير و بم شركت شما دارند. آنها دقيقا مي دانند كه چگونه بايد خودشان را با انتظارات شما تطبيق دهند، به ماموريت شما اعتماد داشته باشند و احساسات مثبت شان را با جهان به اشتراك بگذارند. اين افراد معمولا با تحولات و اخبار صنعت شما گام به گام حركت مي كنند و اطلاعات شان را در اين زمينه به روز مي كنند. همچنين هميشه به دنبال راه هايي براي بهبود زندگي هم تيمي ها يا مشتريان خود هستند. بهترين فروشندگان برند، فروشندگان باهوشي هستند كه سخت كار مي كنند و بازده كاري آنها دو برابر بيشتر از ساير كارمندان است. حالا تصور كنيد اگر مي توانستيد كل تيم كاري را به يك ارتش قدرتمند و پرشور از سفيران برند تبديل كنيد، چه اتفاقي مي افتاد. چنين افرادي درواقع با برند شما زندگي مي كنند. اگر ابزار مناسب، دستورالعمل كاري، و محتواي لازم را در اختيار آنها قرار دهيد و آنها را پشتيباني كنيد، مطمئن باشيد كه به بهترين و معتبرترين شيوه ممكن برند شما را به ديگران ارائه مي دهند.با استخدام چنين افرادي دسترسي بيشتري به مشتريان خواهيد داشت و بهتر مي توانيد روي آنها تاثير بگذاريد. انگيزه و جاه طلبي كاركنان، فروش را سرعت مي بخشد، فرايند استخدام را تسهيل مي كند، و شناخت برند را افزايش مي دهد.

چگونه فروشندگان باانگيزه داشته باشيم؟
نمي توان شهرت و تصوير برند را جعل كرد يا خريد؛ برند بايد اصالت داشته باشد و اين كار نيازمند جهد و تلاش فروشندگان شما است. سه مرحله زير به شما كمك مي كند تا شور و انگيزه را در فروشندگان ايجاد كنيد؛ فروشندگاني كه متعهدند با افتخار شركت شما را به ديگران معرفي كنند:
1- الگوي ارتباطي و مديريتي خوبي براي كاركنان باشيد
به عنوان يك مدير، نمونه يا الگو بودن چيزي فراتر از حفظ سودآوري شركت است. همچنين الگو بودن براي كارمندان به معناي نمايش مهارت هاي بالاي ارتباطي و شفافيت كاري است. زماني كه كارمندان يك تصوير روشن از مدير خود دارند و مي بينند كه وي چگونه به مشكلات و چالش ها واكنش نشان مي دهد و آنها را حل مي كند، به طور طبيعي مدير را الگوي خود قرار مي دهند و سعي مي كنند مانند او رفتار كنند. تحقيقات نشان داده زماني كه رابطه كارمندان و مديران رابطه آزاد و دوطرفه باشد، كاركنان آينده روشني را براي شركت مي بينند. كاركناني كه از طريق خط مشي شركت تشويق به كار مي شوند و انگيزه پيدا مي كنند، بهتر مي توانند اعتماد مشتريان را جلب كنند و ارتباطات پربازده و خوبي با آنها برقرار سازند.
2- كاركنان را تشويق كنيد
كاركنان متوجه مي شوند كه براي چه كاري به آنها پاداش داده شده است. معلوم است زماني كه شركت ها تنها روي فروش تمركز مي كنند، فرصت برخورداري از فروشندگان خوب را از دست مي دهند. تخصيص پاداش براي كارمنداني كه بسيار بهتر از سطح انتظار شما كار مي كنند، احساس غرور و افتخار، مالكيت، و مسئوليت را در ميان آنها بيشتر مي كند. قدرداني از كار خوب كاركنان، انگيزه آنها را بيشتر كرده و آنها را تشويق مي كند تا بهتر كار كنند. استعفاي داوطلبانه كاركنان در سازمان هايي كه از برنامه قدرداني استفاده مي كنند، 31 درصد كمتر از شركت هايي است كه از كاركنان خود قدرداني نمي كنند.
3- حمايت از رسانه هاي اجتماعي
يك مطالعه نشان داد كه باديد از پست هاي به اشتراك گذاشته شده برند در رسانه هاي اجتماعي توسط كاركنان، بسيار بيشتر از همان پست هايي است كه خود برند آنها را به اشتراك مي گذارد. اين امر مزيت خوبي براي برندها به شمار مي رود، چرا كه مي تواند از اين طريق، كارمندانش را به هواداران خوبي در رسانه هاي اجتماعي تبديل كند. سياست استفاده از رسانه هاي اجتماعي در شركت را به كار بگيريد؛ سياستي كه تضمين كند كارمندان شما درك كاملي از اهداف شركت داشته و بهترين برخورد را با مشتريان راضي و ناراضي دارند. فهرستي از بايدها و نبايدها تهيه كنيد، و مطمئن شويد كه دستورالعمل ها روشن و واضحند. سپس اجازه دهيد كه كارمندان خودشان كارشان را بكنند و سپس به پشتي صندلي تكيه دهيد و گسترش نام برند خود را به تماشا بنشينيد. اينترنت، محرك اصلي افكار عمومي براي راه اندازي استارت آپ هاي مدرن است. القاي يك ذهنيت خوب درباره فروش در كل تيم هاي كاري بايد از اهداف اصلي شركت باشد. مشتريان شما دسترسي خوبي به رسانه هاي اجتماعي دارند، و تنها يك لغزش كوچك از سوي شما يا كاركنان تان كافي است تا نابود شويد.
تبليغات درون متني/
اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحي سايت فروشگاهي و طراحي سايت شركتي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد.
شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند. پيام آوا بهترين خدمات طراحي سايت تهران را به شما عرضه مي كند. همچنين طراحي اپليكيشن موبايل را با به روز ترين تكنولوژي كد نويسي دنيا را از پيام آوا بخواهيد. طراحي اپليكيشن موبايل را با ما تجربه كنيد.
تبليغات درون متني
پا نوشت
طراحي سايت ، طراحي سايت اصفهان ، طراحي سايت شيراز ، طراحي سايت رشت ، طراحي سايت كرج ، طراحي سايت مشهد ، طراحي سايت يزد
برچسب: ،