قدم هاي نخست براي شروع تبليغ در گوگل
فرض كنيد مدير عامل شركت از شما خواسته است اكانت گوگل ادوردز شركتتان را ايجاد كنيد. در چنين شرايطي احساس اضطراب و استرس اولين چيزي است كه به سراغ تان مي آيد. اما نيازي نيست زياد نگران باشيد.ايجاد اكانت گوگل ادوردز آنقدرها كه شما فكر مي كنيد سخت و دشوار نيست.
قبل از اينكه بخواهيد تبليغ در گوگل ادوردز را آغاز كنيد بايد اكانت خود را بسازيد. تنظيم و راه اندازي كمپين در گوگل ادوردز بسيار ساده و آسان است و تنها چند دقيقه زمان مي برد. بعد از ايجاد اكانت بايد برخي از موارد اصلي همچون بودجه، موقعيت، ناحيه زماني، نوع كمپين و غيره را مشخص نماييد.
براي انتخاب نوع كمپين در گوگل ادورز شما مي توانيد با استفاده از دو روش تبليغاتي، تبليغ خود را نمايش دهيد:
شبكه جستجو (Search Network)
در اين شبكه تبليغ كنندگان مي توانند بر روي كليدواژه هايي سرمايه گذاري كنند كه به كسب و كارشان مرتبط است. در اين شرايط شانس نمايش تبليغ براي افرادي كه اين كليدواژه ها را در گوگل به عنوان بخشي از كوئري جستجو وارد مي كنندT بسيار بالاست. تبليغات كليكي (PPC) به عنوان جستجوي پولي نيز شناخته شده است.
شبكه نمايش (Display Network)
شبكه نمايش به تبليغ كنندگان اجازه مي دهد تبليغات بصري با سبك بنري را در وب سايت هايي قرار دهند كه بخشي از اين شبكه است. شبكه نمايش گوگل تقريبا به 90 درصد از كاربران اينترنت دسترسي دارد. اگرچه هر دو كمپينِ نمايش و جستجو توسط گوگل ادوردز مديريت مي شود اما واژه ادوردز معمولا براي شبكه جستجو به كار مي رود. بازاريابان ديجيتال معمولا شبكه نمايش را با همين نام (Display) اطلاق مي كنند.
شما بعد از ساخت اكانت به سراغ ساخت قسمت هاي بعدي مي رويد:
1- كمپين ها (Campaigns) : به طور معمول هر اكانت از يك يا چند كمپين و هر كمپين از يك يا چند ادگروپ تشكيل مي شود. بعد ساخت كمپين و ادگروپ هاي خود به سراغ پيدا كردن كلمات كليدي برويد.
2- گروه هاي تبليغاتي (Ad Groups) : در هر كمپيني، شما گروه هاي تبليغاتي مرتبط را ايجاد خواهيد كرد كه بسيار خاص خواهد بود. هيچ عدد و تعداد پيشنهادي براي گروه هاي تبليغاتي در هر كمپين وجود ندارد اما مي توان آن را مديريت كرد. اين گزينه ممكن است بودجه تبليغاتي شما را در سرتاسر گروه هاي تبليغاتي متعدد، كلمات كليدي، تبليغات و صفحات فرود تحت تاثير قرار دهد. به خاطر داشته باشيد كه گروه هاي تبليغاتي در برگيرنده كلمات كليدي (بيشتر از 10 الي 20 مورد پيشنهاد نمي شود) است. اين كلمات كليدي مي تواند تبليغ متني شما را آغاز كند و سپس مخاطب را به صفحه فرود مناسب هدايت نمايد.
3- كلمات كليدي (Keywords) : شما يك سري كلمات كليدي انتخاب مي كنيد كه اگر كاربران آن ها را جستجو كنند در نتايج جستجو شما را مشاهده مي كنند. براي هر يك از كلمه هاي انتخابي خود مي توانيد لينكي جدا مشخص كنيد كه با كليك به روي آن به لينك مشخص بروند،. اگر كاربري يكي از واژه هاي مورد نظر شما را در گوگل جستجو كند، آگهي شما براي آن كاربر نمايش داده مي شود.
4- كليدواژه هاي منفي (Negative Keywords) : اين گزينه عمدتا توسط تبليغ كنندگان ناديده گرفته مي شود اما بايد به درستي تنظيم گردد تا از صرف هزينه هاي بسيار زياد در مورد جستجوهاي نامرتبط جلوگيري شود. به خصوص اگر از كليدواژه هاي اصلاح شده با انطباق گسترده استفاده مي كنيد ممكن است با جستجوهاي نامرتبطي روبرو شويد كه با تبليغ و كلمات كليدي شما هماهنگ اند اما نمي توانند ترافيك هدفمندي برايتان فراهم آورند. سعي كنيد ليست كليدواژه هاي منفي خود را ايجاد كنيد و گزارش كوئري هاي جستجو شده را بررسي نماييد. در اين شرايط قادر خواهيد بود كلمات كليدي منفي بيشتري شناسايي نماييد.
5- متن تبليغ (Ad Text) : حال بايد در هنگام سرچ اين كلمه متن تبليغي مناسب با كلمه نمايش داده شود. در گوگل ادوردز تبليغ به شكل متن كوتاهي ظاهر مي شود كه در برگيرنده دو عنوان، توضيحات و آدرس سايت يا URL سايت يا صفحه خاصي از سايت است.
6- صفحات فرود (Landing Pages) : آخرين گزينه اي كه بررسي مي كنيم، صفحات فرود است. صفحه فرود مقصدي است كه هر تبليغ، جستجو كننده را به آن هدايت خواهد كرد )احتمالا صفحه اي در سايت با پيشنهادات مرتبط يا Call to action ).توصيه مي كنم به هنگام طراحي صفحه فرود خود بسيار استراتژيك عمل كنيد. اطمينان حاصل نماييد كه هر تبليغ به يك صفحه مرتبط مي رسد كه نه تنها كليدواژه هاي سرمايه گذاري شده را در آن گروه تبليغاتي نشان مي دهد بلكه متن تبليغاتي نشان داده شده در نتايج موتورهاي جستجو را به نمايش مي گذارد. مرتبط بودن صفحه فرود و بهينه سازي آن براي موفقيت در PPC بسيار ضروري است.
به ياد داشته باشيد هيچ وقت در ماه اول، ادوردز را قضاوت نكنيد زيرا در ماه اول شما فقط هزينه پرداخت مي كنيد. در ماه دوم اين هزينه كاهش پيدا مي كند و در ماه سوم شما شاهد بازگشت هزينه مي باشيد.
- https://quakecatcher.net/sensor/team_display.php?teamid=12089
- https://setiweb.ssl.berkeley.edu/beta/team_display.php?teamid=432260
- https://setiathome.berkeley.edu/show_user.php?userid=10889845
- http://lib.akb.nis.edu.kz/user/blane6895/
- http://old.kam-pod.gov.ua/user/blane6895/
- http://ipi.tspu.edu.ru/user/blane6895/
- http://hometown.scau.edu.cn/bbs/home.php?mod=space&uid=715250
- http://club.kedo.gov.cn/home.php?mod=space&uid=539219&do=profile&from=space
- http://cqb.pku.edu.cn/bbs/forum.php?mod=viewthread&tid=1809&extra
- http://esri.handong.edu/english/profile.php?mode=viewprofile&u=147515
- http://knsz.prz.edu.pl/forum/member.php?action=profile&uid=287187
- https://torgi.gov.ru/forum/user/profile/889578.page
- http://wikichinese.ice.ntnu.edu.tw/wikichinese/index.php?title=%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85%E8%A8%8E%E8%AB%96:Blane6895
- http://cimac.edu.mx/portalpadres/blane6895/
- https://ceti.edu.gt/members/blane6895/profile/
- http://learn.smc.edu.ng/members/blane6895/
- http://mp.antioquiatic.edu.co/268857-john-blane
- http://www.kzncomsafety.gov.za/UserProfile/tabid/255/userId/197694/Default.aspx
- http://www.vec.go.th/UserProfile/tabid/57/userId/41289/language/en-US/Default.aspx
برچسب: ،