دوربين مداربسته / نصب دوربين مداربسته دوربين مداربسته / نصب دوربين مداربسته .

دوربين مداربسته / نصب دوربين مداربسته

5 اشتباه فروشنده در فروش

در فروش هدف بر قراري ارتباط با مشتري و متقاعد ساختن وي براي خريد به شيوه اي هرچه موثرتر است . براي اين منظور بايد شناخت كاملي از مشتري داشت . بايد تعريفي از يك مشتري ايده آل داشت . بايد از خود پرسيد : چرا مشتري بايد محصول ما را براي خريد انتخاب كند. حال در اين مقاله به 5 اشتباه فروشنده كه منجر به فراري دادن مشتري مي شود مي پردازيم.

 

1. كمك آزاردهنده

حتما ديده ايد كه وقتي وارد فروشگاهي مي شويد، فروشنده اي سمج سراغتان مي آيد و سعي مي كند به شما كمك كند. شايد قصد فروشنده واقعا كمك باشد ولي اغلب خريداران دوست ندارند خود را تحت فشار احساس كنند. يكي از مهم ترين مهارت هاي فروشنده آن است كه شرايطي راحت براي خريدار ايجاد كند تا خريدار در آرامش تصميم خريد خود را بگيرد. در كتاب بازاريابي عصبي توضيح داده ايم كه اغلب خريداران خودشان دقيقا نمي دانند چه مي خواهند. وقتي از خريدار درباره جزئيات محصولي كه مي خواهد بخرد سوال مي كنيد او را با اضطراب و ترس تصميم گيري مواجه مي سازيد كه باعث فراري دادن خريدار مي شود. بنابراين هميشه تا جايي به خريدار كمك كنيد كه او احساس اجبار نكند. اغلب بهتر است خريدار را به حال خود رها كنيم و به او اطمينان دهيم كه درصورت نياز به كمك آماده خدمت هستيم.

article_image_one_636.jpg

2. تعريف و تمجيد بي مورد

بسياري از خريداران با تعريف هاي بي مورد درباره خريدار و همچنين محصول باعث سلب اعتماد خريدار مي شوند. حتما پيش آمده كه قيمتي محصولي را پرسيده ايد و فروشنده مي گويد: قيمت اين محصول ۱۰۰ هزار تومان است ولي براي شما ۹۰ هزار تومان! با شنيدن اين جمله چه حسي به شما دست مي دهد؟ آيا احساس نمي كنيد فروشنده شما را فريب مي دهد؟ او شما را بسيار ويژه جلوه مي دهد درصورتي كه از شما هيچ چيزي نمي داند. مطمئنيد به خريدار بعدي هم همين حرف ها را خواهد زد. يا ديده ايد كه وقتي مي پرسيم: آيا اين محصول به درد من مي خورد؟ فروشنده پاسخ مي دهد: بله خيالتان راحت باشد. درصورتي كه هيچ اطلاعاتي از ما ندارد كه بداند محصول به دردمان مي خورد يا نه.

امروزه خريداران بسيار باهوش هستند و عدم صداقت در صحبت هاي شما را متوجه خواهند شد و اين كار باعث از بين رفتن اعتماد مشتري مي شود.همچنين تعريف بي مورد از محصول مي تواند حس بدي ايجاد كند. در تعريف از محصول هيچگاه كلي گويي نكنيد. مثلا خريدار مي پرسد: آيا كيفيت اين شلوار خوب است؟ شما هيچگاه نگوييد: بله عالي است! با اين كار اعتماد مشتري را از دست مي دهيد. هميشه جواب مشتري را درباره محصول با شواهد, اعداد، آمار و ارقام و موارد مستدل بدهيد.

3. تسريع فرايند فروش

هيچگاه از خريدار نپرسيد: چي شد؟ تصميمتان را گرفتيد؟ آيا همين محصول را بدهم؟ فاكتور كنم؟ سوالاتي از اين قبيل باعث افزايش اضطراب تصميم گيري مي شود و اغلب خريدار را منصرف مي كند. در فروش عجله نكنيد. به سوالات خريدار با حوصله و علاقه پاسخ دهيد. سوالات خوب بپرسيد. بگذاريد خريدار خودش به اين نتيجه برسد كه مي خواهد از شما خريد كند. حتما برايتان پيش آمده كه رفتيد چيزي بخريد و وقتي از فروشنده مي خواهيد چند محصول بيشتر ببينيد حالت چهره شان عوض مي شود و طلبكارانه برخورد مي كنند.حتما اين جمله را بارها شنيده ايد: خريدار دوست ندارد به او فروخته شود، بلكه مي خواهد خودش بخرد. به اين جمله عمل كنيد!

4. توضيحات زياد

اغلب فروشندگان فكر مي كنند كارشان توضيح دادن است. تا با خريدار مواجه مي كنند سعي مي كنند از ديد خودشان سنگ تمام بگذارند. تا خريدار اولين سوال را مطرح كرد شروع به ارائه توضيحات طولاني مي كنند. معمولا اين فروشندگان با سرعت بالا توضيح مي دهند تا مخاطب نتواند حرفشان را قطع كند. همين باعث مي شود خريداران فراري شوند. فروشنده هيچگاه نبايد بروشور يا تبليغ گويا باشد. يعني تمام توضيحات محصول يا خدمت را براي خريدار توضيح دهد. اول بايد سوالات كافي پرسيده شود و سپس فقط به مواردي اشاره شود كه براي خريدار جذاب است. هميشه فكر كنيد براي هر كلمه اي كه بر زبان مي آوريد بايد ۱۰۰۰۰ تومان پرداخت كنيد. در اين صورت آيا بازهم دقيقا مثل الان با خريدار صحبت مي كرديد؟

5. تحقير مشتري

مشتري اغلب با محصولات و خدمات ما آشنايي كافي ندارد. ممكن است خيلي از سوالات مربوط به محصول يا خدمت در نظر فروشنده بسيار بديهي به نظر برسد اما همه خريداران يا بهتر بگوييم همه ما به تمام اطلاعات دنيا اشراف نداريم. فروشنده بايد تمامي سوالات خريدار را بسيار واضح و توام با ادب، احترام و صبورانه پاسخگو باشد. اغلب فروشنده حرف نامناسبي نمي گويد، ولي با زبان بدن و حالت چهره به خريدار بي احترامي مي كند و نشان مي دهد كه سوال خريدار بسيار پيش پا افتاده است.گاهي فروشندگان خريدار را سر قيمت تحقير مي كنند. مثلا شايد خريدار قيمت محصولي را به جاي ۱۲۰ هزار تومان اشتباها ۱۲ هزار تومان ديده و مي پرسد: اين محصول ۱۲ هزار تومان است؟ فروشنده با تحقير مي گويد: با ۱۲ هزار تومان به شما شكلات هم نمي دهند! اين نوع برخورد خريدار را دلسرد مي كند.

خريدار را هيچگاه از روي ظاهر قضاوت نكنيد. گاهي فروشندگان با ديدن ظاهر خريدار با زبان بدن خود او را تحقير مي كنند. هميشه فرض كنيد خريدار بسيار بسيار باهوش است ولي از محصولات و خدمات شما كاملا بي اطلاع است. اغلب فروشندگان متاسفانه دقيقا عكس اين موضوع را فرض مي كنند. يعني خريدار را بسيار كم هوش و كاملا مطلع فرض مي كنند. بسياري از اين موارد اشتباه در فروشندگان به عادت تبديل شده است. اگر فروشنده هستيد و برخي از اين اشتباهات را انجام مي دهيد بلافاصله نسبت به ترك اين عادت ها اقدام كنيد.

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به   طراحي سايت   ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحي سايت فروشگاهي  و  طراحي سايت شركتي  را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت  پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد.

 

شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب  طراحي سايت ارزان  و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند. پيام آوا بهترين خدمات  طراحي سايت تهران  را به شما عرضه مي كند. همچنين  طراحي اپليكيشن  موبايل را با به روز ترين تكنولوژي كد نويسي دنيا را از پيام آوا بخواهيد. طراحي اپليكيشن موبايل  را با ما تجربه كنيد.

تبليغات درون متني

پا نوشت

طراحي سايت ،  طراحي سايت اصفهان ، طراحي سايت شيراز ، طراحي سايت رشت ، طراحي سايت كرج ، طراحي سايت مشهد ، طراحي سايت يزد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۴۲:۴۴ توسط:كامبيز موضوع:

ايجاد انگيزه در فروشندگان

 

اين روزها، برقراري ارتباط خوب هدف اصلي تنها يك بخش از سازمان نيست بلكه كل سازمان به آن نياز دارد. صرف نظر از عنوان شغلي و وظايف روزانه يك كارمند، وي نقش مهمي را در ايجاد تصوير عمومي و شهرت برند بازي مي كند. ممكن است كاركنان تان متوجه نباشند، اما آنها هر دفعه كه در رسانه هاي اجتماعي چيزي را منتشر مي كنند، درواقع ارزش ها، رسالت و اهداف شركت شما را ترويج و تبليغ مي كنند.

 

بنابراين مهم است كه به كاركنان جديد نشان دهيد كه وجود آنها بسيار ارزشمند است.

نقش فروشندگان

فروشندگان درك كاملي از زير و بم شركت شما دارند. آنها دقيقا مي دانند كه چگونه بايد خودشان را با انتظارات شما تطبيق دهند، به ماموريت شما اعتماد داشته باشند و احساسات مثبت شان را با جهان به اشتراك بگذارند. اين افراد معمولا با تحولات و اخبار صنعت شما گام به گام حركت مي كنند و اطلاعات شان را در اين زمينه به روز مي كنند. همچنين هميشه به دنبال راه هايي براي بهبود زندگي هم تيمي ها يا مشتريان خود هستند. بهترين فروشندگان برند، فروشندگان باهوشي هستند كه سخت كار مي كنند و بازده كاري آنها دو برابر بيشتر از ساير كارمندان است. حالا تصور كنيد اگر مي توانستيد كل تيم كاري را به يك ارتش قدرتمند و پرشور از سفيران برند تبديل كنيد، چه اتفاقي مي افتاد. چنين افرادي درواقع با برند شما زندگي مي كنند. اگر ابزار مناسب، دستورالعمل كاري، و محتواي لازم را در اختيار آنها قرار دهيد و آنها را پشتيباني كنيد، مطمئن باشيد كه به بهترين و معتبرترين شيوه ممكن برند شما را به ديگران ارائه مي دهند.با استخدام چنين افرادي دسترسي بيشتري به مشتريان خواهيد داشت و بهتر مي توانيد روي آنها تاثير بگذاريد. انگيزه و جاه طلبي كاركنان، فروش را سرعت مي بخشد، فرايند استخدام را تسهيل مي كند، و شناخت برند را افزايش مي دهد.

article_image_one_591.jpg

چگونه فروشندگان باانگيزه داشته باشيم؟

نمي توان شهرت و تصوير برند را جعل كرد يا خريد؛ برند بايد اصالت داشته باشد و اين كار نيازمند جهد و تلاش فروشندگان شما است. سه مرحله زير به شما كمك مي كند تا شور و انگيزه را در فروشندگان ايجاد كنيد؛ فروشندگاني كه متعهدند با افتخار شركت شما را به ديگران معرفي كنند:

1- الگوي ارتباطي و مديريتي خوبي براي كاركنان باشيد

به عنوان يك مدير، نمونه يا الگو بودن چيزي فراتر از حفظ سودآوري شركت است. همچنين الگو بودن براي كارمندان به معناي نمايش مهارت هاي بالاي ارتباطي و شفافيت كاري است. زماني كه كارمندان يك تصوير روشن از مدير خود دارند و مي بينند كه وي چگونه به مشكلات و چالش ها واكنش نشان مي دهد و آنها را حل مي كند، به طور طبيعي مدير را الگوي خود قرار مي دهند و سعي مي كنند مانند او رفتار كنند. تحقيقات نشان داده زماني كه رابطه كارمندان و مديران رابطه آزاد و دوطرفه باشد، كاركنان آينده روشني را براي شركت مي بينند. كاركناني كه از طريق خط مشي شركت تشويق به كار مي شوند و انگيزه پيدا مي كنند، بهتر مي توانند اعتماد مشتريان را جلب كنند و ارتباطات پربازده و خوبي با آنها برقرار سازند.

2- كاركنان را تشويق كنيد

كاركنان متوجه مي شوند كه براي چه كاري به آنها پاداش داده شده است. معلوم است زماني كه شركت ها تنها روي فروش تمركز مي كنند، فرصت برخورداري از فروشندگان خوب را از دست مي دهند. تخصيص پاداش براي كارمنداني كه بسيار بهتر از سطح انتظار شما كار مي كنند، احساس غرور و افتخار، مالكيت، و مسئوليت را در ميان آنها بيشتر مي كند. قدرداني از كار خوب كاركنان، انگيزه آنها را بيشتر كرده و آنها را تشويق مي كند تا بهتر كار كنند. استعفاي داوطلبانه كاركنان در سازمان هايي كه از برنامه قدرداني استفاده مي كنند، 31 درصد كمتر از شركت هايي است كه از كاركنان خود قدرداني نمي كنند.

3- حمايت از رسانه هاي اجتماعي

يك مطالعه نشان داد كه باديد از پست هاي به اشتراك گذاشته شده برند در رسانه هاي اجتماعي توسط كاركنان، بسيار بيشتر از همان پست هايي است كه خود برند آنها را به اشتراك مي گذارد. اين امر مزيت خوبي براي برندها به شمار مي رود، چرا كه مي تواند از اين طريق، كارمندانش را به هواداران خوبي در رسانه هاي اجتماعي تبديل كند. سياست استفاده از رسانه هاي اجتماعي در شركت را به كار بگيريد؛ سياستي كه تضمين كند كارمندان شما درك كاملي از اهداف شركت داشته و بهترين برخورد را با مشتريان راضي و ناراضي دارند. فهرستي از بايدها و نبايدها تهيه كنيد، و مطمئن شويد كه دستورالعمل ها روشن و واضحند. سپس اجازه دهيد كه كارمندان خودشان كارشان را بكنند و سپس به پشتي صندلي تكيه دهيد و گسترش نام برند خود را به تماشا بنشينيد. اينترنت، محرك اصلي افكار عمومي براي راه اندازي استارت آپ هاي مدرن است. القاي يك ذهنيت خوب درباره فروش در كل تيم هاي كاري بايد از اهداف اصلي شركت باشد. مشتريان شما دسترسي خوبي به رسانه هاي اجتماعي دارند، و تنها يك لغزش كوچك از سوي شما يا كاركنان تان كافي است تا نابود شويد.

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به   طراحي سايت   ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحي سايت فروشگاهي  و  طراحي سايت شركتي  را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت  پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد.

 

شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب  طراحي سايت ارزان  و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند. پيام آوا بهترين خدمات  طراحي سايت تهران  را به شما عرضه مي كند. همچنين  طراحي اپليكيشن  موبايل را با به روز ترين تكنولوژي كد نويسي دنيا را از پيام آوا بخواهيد. طراحي اپليكيشن موبايل  را با ما تجربه كنيد.

تبليغات درون متني

پا نوشت

طراحي سايت ،  طراحي سايت اصفهان ، طراحي سايت شيراز ، طراحي سايت رشت ، طراحي سايت كرج ، طراحي سايت مشهد ، طراحي سايت يزد



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۶:۵۸ توسط:كامبيز موضوع:

6 كسب و كار با هزينه پايين

شروع يك كسب و كار نيازمند سرمايه است. براي افراد بسياري داشتن يك كسب و كار همانند يك رويا است. به دليل نداشتن بودجه كافي اين موضوع همانند يك رويا براي افراد بسياري باقي خواهد ماند. اگر شما كسب و كاري داريد و به دنبال توسعه آن هستيد، ممكن است سرمايه كافي براي واردشدن به مرحله بعدي كسب و كار خود را نداشته باشيد.

 

خبر خوب اين است كه شما مي توانيد بدون هيچ سرمايه اي يا بسيار اندك كسب و كاري را شروع يا توسعه دهيد، اگر به صورت استراتژيك فكر كنيد و از مزاياي منابع بيروني استفاده كنيد.

كسب و كار با هزينه سرباركم

بسياري از كسب و كارها با هزينه سرباركم را مي توان با سرمايه نسبتاً اندكي شروع كرد و پس از آن مي توان توسعه داد. صاحبان كسب و كارهايي هستند كه با سرمايه كم و از كار در خانه يا مغازه كوچك شروع كرده اند و سپس كار خود را گسترش داده اند، كارگران بيشتر استخدام كرده اند و به مكان بزرگتري نقل مكان كرده اند. اگر شما به دنبال راه اندازي يك كسب و كار با يك سرمايه كم هستيد در اين مقاله كسب و كارهاي نسبتاً آساني كه با سرمايه كمي مي توانيد آنها را شروع كنيد عنوان شده است:

article_image_one_550.jpg

1- كسب وكار مستقل

كسب و كارهاي مستقل با هزينه هاي سربار كمي همراه هستند. خواه نوشتن ، طراحي گرافيك، توسعه وب يا برنامه نويسي نرم افزار باشد، مهارتتان مي تواند شروع كننده كسب و كار شما باشد. تنها چيزهايي كه احتمالاً نياز داريد، يك كامپيوتر و دسترسي به اينترنت مي باشد. به مرور زمان مي توانيد مشتريان خود را افزايش دهيد و افراد ديگري را براي انجام بعضي از كارها استخدام كنيد. توسعه يك كسب و كار و افزايش تعداد كارگران براي مشاغل مستقل آسان است.

2- مشاور

اگر شما مهارت و دانشي داريد كه ديگران مي توانند از آن بهره مند شوند، مشاور شويد. شركت هاي مشاور معمولي هستند كه با يك نفر شروع به كار كرده اند. امروزه، مشاوران تكنولوژي مورد نياز هستند. اگر شما مهارتي داريد، مي توانيد آن را به عنوان مشاور آموزش دهيد و كسب و كار خود را بر مبناي آنچه مي دانيد شروع كنيد.

3- صنايع دستي

اگر شما هنر يا مهارتي داريد مي توانيد از آن براي شروع يك كسب و كار استفاده كنيد. سرگرمي هاي هنري خود را از طريق فروش آنها به يك كسب و كار تبديل كنيد. اگر شما يك هنرمند هستيد، مي توانيد اقلام زيبايي ايجاد نماييد كه ديگران مايل به خريداري آنها هستند. همزمان با رشد كسب و كار خود، افراد با استعداد ديگري استخدام كنيد يا افراد ديگري را پيدا كنيد تا آنچه كه شما نياز داريد ارائه دهند.

4- مراقبت

چه شما از افراد سالمند مراقبت كنيد يا ارائه خدمات براي حيوانات خانگي داشته باشيد، اين كار مي تواند يك روش كم هزينه براي شروع يك كسب و كار باشد. اغلب كسب و كارهاي موفق در زمينه هتل هاي حيوانات خانگي و آسايشگاه با يك نفر شروع به كار مي كنند و به مرور زمان توسعه پيدا مي كنند.

5- نظافت

اگر شما به مواد و ملزومات براي نظافت خانگي دسترسي داريد، مي توانيد يك كسب و كار مربوط به نظافت خانه ها و دفاتر ديگران راه اندازي كنيد. هم زمان با گسترش كسب و كار خود مي توانيد مواد بيشتري خريداري نماييد و افراد بيشتري را استخدام نماييد. اگر شما به كيفيت كارتان توجّه داشته باشيد، اين شانس را خواهيد داشت بدون صرف هزينه زياد يك شركت خدماتي معروف راه اندازي كنيد.

6- همكاري مجازي

شما مي توانيد با انجام دادن برنامه ريزي و وظايف ديگر به ديگران براي مديريت بهتر كسب و كارشان كمك نماييد. با جذب مشتريان بيشتر، قادر خواهيد بود دستياران بيشتري استخدام كنيد و حتي دستياري براي كمك به خودتان داشته باشيد. همه ي اين كسب و كارها اين پتانسيل را دارند تا به سرعت رشد نمايند. در نهايت، شما درآمدي كسب خواهيد كرد يا موفق نخواهيد شد. امّا شما مي توانيد به سرعت با هزينه سربار اوليه پايين رشد كنيد و سرمايه لازم براي زماني كه بايد كسب و كار خود را توسعه دهيد پس انداز كنيد.

منابع لازم براي توسعه كسب و كار با هزينه سرباركم

  • اگر شما مي خواهيد كسب و كار خود را با هزينه كم توسعه دهيد، با فناوري هاي امروزه امكان پذير است. راه هاي زيادي وجود دارد كه مي توانيد از آنها بدون كمك بانك ها براي بالا بردن ارزش كسب و كارتان بهره ببريد. اگر كسب و كار شما به صورت آنلاين كار مي كند، Neil Patel's Quick Sprout يك منبع بزرگ اطلاعاتي در مورد اينكه چگونه ترافيك سايت خود را افزايش دهيد و همچنين راهنمايي هايي از كارشناسان بازاريابي اينترنتي در اختيار شما قرار مي دهد.

  • مزاياي برون سپاري وظايفي كه زمان زيادي از شما مي گيرند، دست كم نگيريد. اگر مي خواهيد كسب و كار خود را بدون صرف مقدار زيادي پول توسعه دهيد، بهتر است دستياراني با مهارت هاي خوب و تمايل به كار پيدا كنيد.

  • اگر شما علاقمند به توسعه كسب و كار خود و پذيرش انواع گزينه هاي پرداخت هستيد مي توانيد از ابزارهايي مانند Square و PayAnywhere براي پرداخت از طريق كارت اعتباري استفاده كنيد. با يك هزينه كم شما مي توانيد موبايل هوشمند يا تبلت خود را به يك ابزار فروش تبديل نماييد. اين امكان را به شما مي دهد تا كسب و كار خود را بدون نياز به خريد تعدادي از تجهيزات پرهزينه توسعه دهيد بخصوص اگر كسب و كار شما با تلفن همراه ارتباط داشته باشد. اين ابزارها براي كسب وكارهاي مربوط به ارائه خدمات مانند سالن ها، چشمه هاي آب معدني و ماساژدرماني بسيار مناسب هستند امّا همچنين آنها تقريباً قادر به سازگاري با انواع كسب وكارها هستند.

  • درنهايت، از منابع در دسترس براي ماندن و گسترش كسب و كار خود در جهان چشم پوشي نكنيد. Skype به شما اجازه مي دهد تا تماس هاي كم هزينه اي با سراسر جهان داشته باشيد و پول خود را به هنگام جستجو براي مشتريان جديد پس انداز كنيد. سرويس هايي مانند GoToMeeting مي توانند به برگزاري ويدئو كنفرانس و آموزش افراد در محل كارهاي دورافتاده و كاهش هزينه هاي سفر كسب و كارتان به شما كمك كنند. با اين امكانات بسيار راحت تر مي توانيد بر توسعه كسب و كار خود تمركز داشته باشيد و مجبور نيستيد براي سفرهاي خود پول خرج كنيد.

تكنولوژي فرصت هاي زيادي براي شروع يك كسب و كار جديد و توسعه كسب و كار فعلي بدون صرف هزينه هاي زياد براي شما فراهم مي آورد. زمانيكه شما مجبور هستيد پول خرج كنيد تا درآمد كسب كنيد، هزينه اي كه بايد صرف كنيد بسيار كمتر است و بازده مي تواند بيشتر از مقدار مورد انتظار شما باشد.

 

منبع: مديران گيلان

پا نوشت:

طراحي سايت صرافي   ،  طراحي سايت تبريز  ،   طراحي سايت املاك   ، طراحي سايت پوشاك ،  طراحي سايت خودرو

طراحي سايت تركيه ،  طراحي سايت اروميه  ،   طراحي سايت گرگان   ، طراحي سايت همدان ، طراحي سايت اراك ،

 طراحي سايت صرافي



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۰:۱۲ توسط:كامبيز موضوع:

انتخاب نام مناسب كسب و كار

 

پيمودن گامي بزرگ براي شروع يك كسب و كارتان به شكل باورنكردني مي تواند دشوار باشد. ولي علاوه بر اين كه دوره ي بسيار مهيجي است، فرصتي براي كسب عنوان در صنعت تان نيز هست. انتخاب نام براي كسب و كارتان بخش بزرگي از اين كار است. با انتخاب نام درست، مي توانيد كسب و كاري ايجاد كنيد كه براي مخاطبان مورد نظرتان جذاب باشد. اما در صورت بروز اشتباه، در بهترين حالت مورد تمسخر، و در بدترين حالت مورد پيگرد قانوني قرار مي گيريد.

 

در اين جا به 4 نكته اشاره مي كنيم كه به شما كمك مي كنند تا براي كسب و كارتان نام انتخاب كنيد و در چاله هايي كه ديگران افتاده اند گرفتار نشويد.

1- ايده ها را با ديگران در ميان بگذاريد

بهترين نقطه ي شروع براي نام گذاري كسب و كارتان هم فكري با دوستان، خانواده، مشاوران و در صورت امكان، مخاطبان مورد نظرتان است. بهترين راه براي انجام اين كار اين است كه چند گزينه را از قبل آماده كنيد. اين كار به اطرافيان تان كمك مي كند تا بدون آزردن احساسات تان در مقابل نامي كه از آن خوش شان نمي آيد عكس العمل مناسبي داشته باشند. حداقل اگر چندين گزينه داشته باشيد (حتي اگر از يكي شان خوش تان بيايد)، پاسخ دهندگان فكر نمي كنند جلوي ايده ي تان را گرفته اند. فكر خوبي است كه بررسي كنيد نام انتخابي تان به راحتي خوانده و تلفظ مي شود يا خير. آن را بنويسيد و از چند نفر بخواهيد آن را بخوانند. از چند نفر ديگر بخواهيد اسمي را كه به آنها مي گوييد بنويسند. اگر آنها بتوانند به راحتي اين كار را انجام دهند، پس احتمالا بقيه ي مردم نيز مي توانند. در مجموع، اگر آدم ها نتوانند نام كسب و كارتان را بخوانند يا بنويسند، در يافتن شما و پيشنهاد كردن كسب و كارتان به دوستان شان دچار مشكل خواهند شد.

article_image_one_534.jpg

2- براي نام گذاري دنبال يك برند باشيد، نه محصول يا خدمات

در سال هاي اخير به ويژه با ظهور بهينه سازي موتور جست وجوگر، معمولا بسياري از آدم ها نام برند كسب و كار خود را بر اساس خدماتي كه ارائه مي دهند، انتخاب مي كنند مانند " شركت لوله كشان" براي شركتي كه خدمات لوله كشي ارائه مي كند. با وجود اين اگر برند انتخابي تان يك نام قوي داشته باشد – چيزي كه در حافظه بماند- ارتباط با كسب و كارتان براي مخاطبان و همتايان تان بسيار آسان خواهد شد. اين كار مزيت هاي تبليغاتي نيز دارد؛ يك نام منحصر به فرد انتخاب كنيد تا مردم بتوانند شما را به صورت برخط يا غيربرخط به راحتي بيابند.

3- اطمينان حاصل كنيد نام انتخابي تان در زبان هاي ديگر نيز مناسب باشد

حتي اگر هنوز تصميمي براي گسترش كسب وكارتان به خارج از كشور نداريد، اطمينان از اين كه نام تان در زبان هاي ديگر نيز مناسب باشد(و مهم تر آن كه، نامناسب نباشد)، مهم است. هرگز نمي دانيد چه كسي ممكن است متوجه اين اشتباه فاحش شود، در اين صورت مي تواند بار ديگر تمسخر به همراه داشته باشد، يا بدتر از آن در صورت تمايل به صادرات، نام تان در خارج از كشور قابل استفاده نباشد. هنگامي كه به نام مورد علاقه تان نزديك شديد، با استفاده از ترجمه گرِ گوگل يا پرسيدن از افرادي كه به زبان هاي مورد نظرتان صحبت مي كنند، از مناسب بودن نام انتخابي تان در زبان هاي ديگر اطمينان حاصل كنيد. يك نمونه ي معروف از اين قضيه كه ترجمه ي يك نام در زبان ديگر دچار مشكل شد، شِوي نُوا، خودروي كوچكي است كه ترجمه ي آن به زبان اسپانيولي سرنوشت تاسف آوري پيدا كرد؛ نُوا به زبان اسپانيولي يعني "نمي رود". بدون شك، بازاريابان اين محصول را دچار مشكل كرد.

4- نام منحصر به فردي داشته باشيد

براي اين كه بتوانيد به صورت قانوني مثلا در بريتانيا به تجارت بپردازيد، بايد كسب و كارتان را در اداره ي ثبت شركت ها به ثبت برسانيد. اگر نام كسب و كارتان قبلا انتخاب شده باشد يا با نام كسب و كار ديگري شباهت زيادي داشته باشد، باعث نقض قوانين كپي رايت مي شود و نمي توانيد نام خود را ثبت كنيد. با جست وجوكردن در دفتر ثبت، بررسي كنيد آيا نام كسب و كارتان توسط شخص ديگري انتخاب شده است يا خير. جست و جو براي نام هاي مشابه را نيز به خاطر داشته باشيد. اگر مي خواهيد وب گاه داشته باشيد، نام دامنه ي مورد نظرتان را در فهرست ارائه كنندگان دامنه جست و جو كنيد يا به سادگي با نوشتن آن در مرورگر ببينيد آيا وب گاهي بالا مي آيد يا خير، از اين طريق بررسي كنيد قبلا نام دامنه ي مورد نظرتان انتخاب نشده باشد. اگر اشتباهي رخ دهد، دچار پيامدهاي قانوني خواهيد شد، پس براي اين جست وجو وقت بگذاريد.

شروع يك كسب وكار دوره ي دشوار ولي مهيجي است. به سرعت نام كسب وكارتان را انتخاب كنيد، و به خوبي عمل كنيد تا تبديل به يك تاجر موفق شويد.

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به   طراحي سايت   ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحي سايت فروشگاهي  و  طراحي سايت شركتي  را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت  پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد.

 

شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب  طراحي سايت ارزان  و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند. پيام آوا بهترين خدمات  طراحي سايت تهران  را به شما عرضه مي كند. همچنين  طراحي اپليكيشن  موبايل را با به روز ترين تكنولوژي كد نويسي دنيا را از پيام آوا بخواهيد. طراحي اپليكيشن موبايل  را با ما تجربه كنيد.

تبليغات درون متني

پا نوشت

طراحي سايت ،  طراحي سايت اصفهان ، طراحي سايت شيراز ، طراحي سايت رشت ، طراحي سايت كرج ، طراحي سايت مشهد ، طراحي سايت يزد

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۸:۳۶ توسط:كامبيز موضوع: